keskiviikko 21. tammikuuta 2015

tilannepäivitys.

Olen saanut paljon palautetta, että lukijani haluaisivat kuulla enemmän harjoitteluistani, ja valmennustilanteestani. Tässä pieni päivitys:

Vuoden lopulla lopetin yhteistyön Yan Bussetin kanssa. Yanin valmennuksessa olin viime syksyn. Yan on ihmisenä erittäin positiivinen, mutta hänen valmennustyylinsä on minulle liian tehopainotteinen. Pidän siitä, että saan treenata kovaa ja paljon, mutta urheilu-urani aikana tehdyistä virheistäni olen oppinut, että jossain on raja. Olin erittäin väsynyt, ja tiedostin, etten jaksaisi kyseisellä intensiteetillä pitkälle. Voi olla, että paniikki RIO-paikan metsästyksestä, ja vähenevästä ajasta toi stressiä molemmille… Kehityin syksyn aikana hurjasti, kiitos Yan. Jari Nordblomista, joka on valmentanut minua jo viimeiset 3 vuotta uinnin ja fysiikan osalta, en luovu!:)

Uusi valmennuskuvio on alkanut selkeytyä, ja valmennusapua olen saanut ”siirtymäajaksi” ulkomailta. Viimeisen kuukauden olen harjoitellut 3+1 –systeemillä. Kolme kehittävää viikkoa, yksi kevyt. Harjoitustunnit ovat olleet 20-26h. Juoksua on ollut minimalistisesti, jotta sääri olisi täysin kunnossa maaliskuun alussa. Pyörää poljettu 12-15h, uitu yli 25km/vko, lihaskuntoa tehty säären sallimissa rajoissa 2-3 krt/vko.

Nyt pidän pidemmän leireilyjakson hieman lämpimissä olosuhteissa! J 

Suuret ansaitut onnittelut vielä vuoden 2014 nuorelle urheilijalle Amanda Kotajalle, sekä urheilu-urastaan palkitulle Katja Saariselle! Oli upeaa katsottavaa Urheilugaalassa! Respect! 


- Liisa 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti